Optimalizácia pre vyhľadávače alebo takzvané SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače je súčasťou oboru známeho ako SEM, čiže Search Engine
Marketing
. Táto kategória zahŕňa zviditeľnenie a reklamu vo vyhľadávačoch. Môže ísť o platenú reklamu v Google, ale takisto o bezplatné, no zato funkčné zviditeľnenie v organických výsledkoch s dlhodobým efektom. Respektíve o dosiahnutie prednej pozície pre váš web v klasických výsledkoch hľadania. A práve to je cieľom seo, čiže optimalizácie pre vyhľadávače (search engine optimization).

Relevantná, kvalitná a dobre viditeľná pozícia pre váš web vo vyhľadávači, akým je napr. Google, Bing alebo Seznam.

seo, search engine optimization

Pokiaľ ale hľadáte odpoveď na to, na akej presnej pozícii sa vaša stránka ocitne alebo či bude na absolútnej špičke, presný výsledok sa naozaj nedá zaručiť. Zaručiť sa však dá fakt, že pri odborne prevedenom procese optimalizácie bude umiestnenie vášho webu stúpať, bude dobre viditeľný k relevantným hľadaným výrazom, no  a následne efektívne pomôže so zvýšením návštevnosti a konverzií.

Spravme si preto nejaké pre a proti, respektíve výhody a nevýhody, čo takýto proces pre vašu stránku a pre vaše podnikanie na internete prináša.

SEO, slovo

Začnime tým pozitívnym:

  • Výborná cielenosť na užívateľov, ktorí na základe svojich hľadaných výrazov majú záujem o vaše odvetvie, produkty alebo služby.
  • Dlhodobý efekt a to aj potom, ak s optimalizáciou skončíte. Z dosiahnutých výsledkov bude vaša webová stránka ťažiť ešte niekoľko mesiacov po ukončení.
  • Budovanie vášho brandu a lepšieho povedomia o vašej značke, produktoch a službách tým, že dôležitou súčasťou daného procesu je takisto tvorba reklamných a PR článkov.
  • Stabilný a responzívny web je základom, bez ktorého sa funkčná optimalizácia nezaobíde. Musí teda skontrolovať a zlepšiť aj technický stav webu.

Slabšie stránky:

  • Search Engine Optimization zaberie viac času a takisto aj výsledky sa prejavia pod dlhšom čase, než v prípade spoplatnenej reklamy.