Online politické reklamy „potrebujú zmenu zákona“

Chce, aby online reklamy obsahovali rovnaké informácie ako tlačený volebný materiál, ktorý musí povedať, kto ho vyrobil.
 
Riaditeľka pre reguláciu volebnej komisie Louise Edwardsová mi povedala, že je potrebný nový zákon, aby bolo jasné, kto zaplatil za online reklamu, a aby výdavky na digitálne kampane boli oveľa transparentnejšie.

data
 
"To, čo potrebujeme a čo žiadame, je veľmi jasná zmena v zákone, aby sa strany a aktivisti vyjadrili na tvári svojho inzerenta, kto sú, kto za to inzeruje a kto je povýšený," povedala. ,
 
Netrpezlivý?
Povedala, že volebná komisia najskôr odporučila tieto zmeny v roku 2003 a čaká na výsledok vládnej konzultácie o tejto otázke.
 
Keď som sa spýtal, či sa stráca trpezlivosť regulátora, ona sa zastavila: „Netrpezlivosť? To sú veci, o ktorých si myslíme, že sú dôležité a radi by sme ich videli na mieste.“ T
 
Facebook zakazuje „nebezpečné osoby“
Regulátor hovorí, že online kampane sa stávajú čoraz významnejšími vo Veľkej Británii, pričom výdavky sa vo všeobecných voľbách 2015 a 2017 zdvojnásobili.
 
Počas víkendu sa objavili náznaky, že vláda konečne plánuje konať, pričom správa Sunday Times uvádza, že ministri budú sľúbiť, že donútia online reklamu, aby niesla odtlačok s podrobnosťami o tom, kto je za nimi.
 
To príde príliš neskoro na európske voľby, v ktorých sa teraz Spojené kráľovstvo určite zúčastní.

reklama
 
Facebook nedávno spustil online archív politických inzerátov na svojich stránkach s informáciami o tom, kto je za nimi a ako sú cielené. Louise Edwardsová hovorí, že je to začiatok, ale je potrebné viac informácií o samotných inzerátoch.
 
Gigant sociálnych médií otvoril operačné centrum v Dubline, aby dohliadal na jeho vplyv na voľby do Európskeho parlamentu.
 
Čelila kritike za svoju úlohu pri šírení dezinformácií a umožňovaní zahraničnej intervencie vo voľbách. Spoločnosť tvrdí, že prieskum v 28 krajinách je najzložitejšou výzvou, ktorej čelí tím pre monitorovanie volieb.